Hogyan kezeljük az


influenszerkedést?

#gyermekneveles
#influenszerek
Király Tamás | 2019. 11. 20.
Hitrádió interjúja Petrőcz Lászlóval
Nagyon fontos a szülő és a gyermek viszonya. Ki kell alakítani egy olyan bizalmi kapcsolatot, amiben a szülő értékrendje válik mintává, amit a gyerek örömmel követ. Ha ez működik, akkor ez nagy előny, mert ilyen módon az influenszerek nem tudnak olyan erős hatással lenni a gyermekre. Véleményvezéreknek is nevezik őket. Ha megértik a szülők és a fiatalok, hogy a háttérben komoly üzletpolitika folyik, akkor óvatosabban fogják kezelni ezt a kérdést.

Hogyan lehet az influenszereket kizárni a gyerekek értékrendjének kialakításából? A netes befolyásolók szinte száz százaléka fogyasztásra készteti a csodálóit, rendszerint a nagyon fiatal tömegeket.

Petrőcz László: Nagyon fontos a szülő és a gyermek viszonya. Ki kell alakítani egy olyan bizalmi kapcsolatot, amiben a szülő értékrendje válik mintává, amit a gyerek örömmel követ. Ha ez működik, akkor ez nagy előny, mert ilyen módon az influenszerek nem tudnak olyan erős hatással lenni a gyermekre. Véleményvezéreknek is nevezik őket. Ha megértik a szülők és a fiatalok, hogy a háttérben komoly üzletpolitika folyik, akkor óvatosabban fogják kezelni ezt a kérdést. A legtöbb esetben ezek a személyek nem is olyan tehetségesek, de ebből jól meg tudnak élni. Biztos van közöttük tehetséges blogger is, akiben van ösztönös életszeretet…

De utána ezekhez is hozzákötik a termékeket…

Petrőcz Katalin: Arra gondolsz influenszer alatt, aki kitesz magáról képeket, hogy egy bizonyos helyen van, és mennyire élvezi, vagy bizonyos cuccukat hord, vagy bizonyos termékeket fogyaszt? Ehhez még blog sem kell, elég ha csak képeket tesz ki magáról, és akik látják, úgy gondolják: „nekem is ezt kellene hordanom, vagy oda kellene mennem”.

Most zajlott a győri polgármester botránya, ahol az egyik hajón szereplő hölgyet beazonosították, aki az instagrammot elárasztotta, hogy kéthetente milyen álomhelyeken nyaral, és milyen álomruhákat hord. De ha megnézzük, milyen árat kell ezekért fizetnie, akkor ez szörnyű! A tinédzserlányok ezt álomszerűnek látják.

P. K: Itt van a szülőnek fontos szerepe, aki elmagyarázza, hogy nem lehet így élni, ez csak egy képet mutat. A szülő tud az igazi influenszer lenni, aki megmagyarázza mi a valóság. Régen az volt az iránymutató, hogy leülök együtt a gyerekkel egy mesefilmet megnézni, mert kíváncsi vagyok mit szól hozzá, mit mutat neki a film, és ha valamivel nem értek egyet, vagy ő nem érti, akkor megmagyarázom neki mi a valóság.

Régebben a mesefilm elvált a valóságtól, meg is tudtuk különböztetni, de most azt látni az Instagrammon, hogy még gy ismerősömből is lehet sztár. A valóság most sokkal jobban összekötődik ezzel és ez nagyon veszélyes.

P.K: Szorosabbra kell fűzni a szülő-gyerek kapcsolatot! Legyenek ezek kommentálva, és ne legyen a gyerek kiszolgáltatva ezeknek az influenszereknek! Legyen ott a szülő, aki megmagyarázza, a gyerek tudjon a szüleitől kérdezni, hogy például hogyan lehet annyi pénzt szerezni, hogy kéthetente ilyen álomnyaralásra tudnak menni.

Kérdés, hogy a szülő lépést tud-e tartani, amikor egy átlag ember kétezer embert is követ az instagrammon.

P. K: Nem kell mind a kétezerrel tartani a lépést, elég ha egy képet lát, és el tudja dönteni, mi a jó és mi a rossz. Eleve rá lehet venni a gyereket, hogy nem kell kétezer embert bejelölni, és követni.

A Hit Rádiót lehet követni, mi nem megyünk kéthetente álomnyaralásra és mindig barátságos képeket teszünk fel.

P. L: Egy jó szülő el tudja magyarázni, hogy komolyan kell tudni dolgozni az influenszerek által közvetített fényűző élet eléréséhez. Isten áldása gazdagít meg bennünket, de nagyon szorgalmas munkát, kitartást, odaszánást igényel. A családépítés is komoly feladat, sok munkával jár, de megvan az eredménye, ha a gyerekek biztonságban, boldogságban nőnek fel, és ez nem megvetendő, utálatos dolog. A mostani fiatalok nagy része ki van szolgáltatva…

P. K: Akik mindent megkapnak, nem értik, hogy ennek súlya van. A nevelés része, hogy erre ráébresszük őket.

Király Tamás | 2019. 11. 20.